Puslapis 11

Kaip pareguliuoti Colt 1,3 variklio išvystomą momentą?

ParašytasCOLON 2007 08 24, 01:47
Nieko Baisaus
Hi!
Vienžo, problema daugiau teorinė, negu praktinė, nes nzn ką daryt: yra nuliovas Coltas 1,3 ltr benz. (toks, kokį šiemet AutoVytaras stumdo ir kabina visiem makaronus). Taigi, pagal aprašymą, tokio Colto sukimo momentas ~100 Nm prasideda kažkur nuo ~2000 rpm, po to labai nežymiai auga iki ~4000 rpm, tada staigiai pašoka iki ~125 Nm ir po to jau nebedidėja (netgi truputį krenta) iki pat leistinos ribos ~6000 rpm. Važiuojant lygiu geru keliu 4 pavara viskas taip ir jaučiasi - nuo 50 iki kokių 90 km/h rieda tyliai, lengvai, bet dinamikos jokios aišku nėra ir būti negali :( . Kai įsibėgėja virš 100, tai ir lenkti jau normaliau būna, ir 5 pavarą įsimetus jau važiuoti galima... Bet va yra problema - pajudant iš vietos, jeigu biški nepergazuoji, arba jeigu prieš kalną sustojęs vėl pajudi ir neuzspaudi gazo - lb žiauriai trūksta jėgos, staigiai gęsta ir stoja kaip su kuolu prikaltas, o tai labai nemalonu pačiam ir nekaip iš šalies atrodo.
Senais laikais 1,3 ltr kibirų karbams tai paprastas dalykas - nustatydavau didesne tuščia eiga taip apie 1000 rpm ir patvarkydavau ekonostato vėlinimą mechaniškai, kad neklibėtų, kad spyruoklė gera būtų, etc, ir budavo zjb, imdavo 1 begiu kaip bitute, net gazo prispaust beveik nereikedavo.

Dabar, ką daryt su tuo Coltu tai tiesiog nebeišgalvoju - pavara elektroninė, daviklių visokių prikišta ir neturiu anei žmoniško aprašymo, anei schemos, nieko, ir nzn, ką ir kaip daryt, kad padidint tą sukimo momentą mažųjų apsukų srityje, žinoma, pralošiant kitame diagramos gale (bet man nesvarbu, leistinų greičių neviršiju :oops: ). O va mieste tūpčioti ar kur kalnuose keliauti - didesnis momentas apatinėje dalyje oi kaip reikalingas!
Gal galit ką nors tolkovo patarti, nes kai nuvažiavau į micų servisą Klp, tai ten tooooookie moliai dirba, sako nieko negalim, o patys net kapoto atidarę nebuvo. Buvau ir pas Bošo motoristus, tai sako, viska galėtumem padaryt, vos ne dragini varikli sureguliot, bet nekišim nagų, kol dar tas garantinis. Tiesa, dar sake, kad už 5-6 kLt galėtų įstatyt originalų booster'i, bet abejoju ar jis ką čia pagelbėtų, nes yra skirtas galios padidinimui kaip tik didesniųjų greičių diapazone. ??????????????????

ParašytasCOLON 2007 08 24, 08:10
mpegas
Gal būtų išeitis chiptuning, bet http://www.signalas.lt mitsubishi tik su DI-D varikliais tuninguoja :( .

ParašytasCOLON 2007 08 24, 14:45
markoh
Pralaidesni filtra (jautresnis pasidarys) ir su ismetimu pasizaist (backpressure) bet cia jau labai tiksliu paskaiciavimu reikia, priesingu atveju rezultatas gali but i neigiama puse :roll:

kiek zinau is anksciau mitsai nesicipuoja

ParašytasCOLON 2007 08 24, 15:21
RV
vazinejau su nuliovu 1.1 Coltu. Nu masina, kaip masina tokai kubaturai.
O jei nori pasiardyt nu tai palaikyk apsukas aukstresnes ir stratuok su prasisukimais.

PEACE

ParašytasCOLON 2007 08 24, 17:14
Nieko Baisaus
O jei nori pasiardyt nu tai palaikyk apsukas aukstresnes ir stratuok su prasisukimais.
Kaip tik to ir nenoriu daryti. Įkalnėje pajudant tokiu būdu iš po ratų lekia akmenukai, praeiviai bėga į šalį (tokiam Flekenfjordeno miestelyje Norgeje viena babce jau griebėsi už telefono, matomai skambyti policijai, ačiū dievui, kad nespėjo :wink: ).
Kai po kelių metų sankaba padils, tai ir praslydimas atsiras normalus. Bet kaip sukimo momento maksimumą perstumti į diagramos pradžią, vat to tai nežinau ir dabar intensyviai domiuosi.

ParašytasCOLON 2007 08 24, 17:21
Nieko Baisaus
Pralaidesni filtra (jautresnis pasidarys) ir su ismetimu pasizaist (backpressure) bet cia jau labai tiksliu paskaiciavimu reikia, priesingu atveju rezultatas gali but i neigiama puse
Gal būt, galima plačiau apie tai... Thanks in advance ;)

ParašytasCOLON 2007 08 24, 18:08
ZND007
negi su tuo koltu neina suzaist su sankaba jei jau taip nejna ish vietos??
tiesiog ilgiau slystant sankabai ir sukimo momentas butu pakankamas ir ratai neprasisuktu. Krc kaip anxciau su ziguliais vazinejo vargo nemate :D

ParašytasCOLON 2007 08 25, 20:59
Nieko Baisaus
ZND007 rašėCOLONnegi su tuo koltu neina suzaist su sankaba jei jau taip nejna ish vietos??
tiesiog ilgiau slystant sankabai ir sukimo momentas butu pakankamas ir ratai neprasisuktu. Krc kaip anxciau su ziguliais vazinejo vargo nemate :D
Eina, eina, bet galvojau tad mico automatika biski protingesne. Pasirodo, senas 412 maskaradas, jau nekalbant apie žigona pajudedavo 10 kartu patikimiau, ir be jokių automatikų, negu tas nuliovas aparatas is salono ;). O dabar kad pareguliuot ka nors, reiketu lysti i agregatus, ir butu garantijai kaput :cry: . Serviso meistras sakė, kad to modelio sankabos valdymas yra elektroninis 8O ????? Be schemos ir aprašymo nė iš vietos. Jei kas turit, pamuilinkit.

Ai dar ką šiandie pastebėjau, kad gęsta motoras paprastai tada, kai automatiškai numetamos tuščios eigos apsukos iki minimumo (ir pastebimai prigęsta šviesos tuo metu, bet jeigu jau neužsikerta tuo metu, tai vel atsistato, ir tada važiuoja normaliai iki sekančios sankryžos)